Gruppträning

Senommarschemat gäller

 12aug-12 sept.

Spinning intervall 50 min

Vill du ha snabba och kännbara resultat är det här passet för dig! Du ökar din kondition, muskelstyrka och förbränning. Passet passar nybörjaren såväl som dig med  träningsvana och god kondition. Du kan anpassa och få maximal valuta för investerad tid. Svettigt, jobbigt och kul!

Yin-yoga 60 min                 

Yin-yoga kommer från Kina och bygger på Tao-yogans väl beprövade övningar. En lugn och meditativ yogaform där syftet är att lösa spänningar och öka flödet kring framförallt höften, låren, bäckenbenet och nedre delen av ryggraden. Det är där har vi största mängd ”yin-delar”, dvs bindväv, leder och ligament som alla behöver tid, lugn och tålamod för att åstadkomma en förändring. Alla övningar utförs så stilla och lugnt som möjligt liggandes på golvet. Varje position hålls mellan 3-5 minuter med så lite muskelspänning som möjligt. Vi fokuserar på medveten andning och låter kropp & sinne landa i kravlöst: Här & Nu

Tabata

Kom och ge allt. Du får en förberedd cirkelträning eller Tabata-upplägg med allt vad verkstan erbjuder av varierad träning. Du bestämmer antal repetitioner och motstånd efter egen förmåga. Intervallerna kan växla från traditionell Tabata till droppserier. Gå loss med maskiner, fria vikter, buren, rodd och träningscykel. Avslutas med stretch!
Kul effektiv träning med mycket skratt och svett.

Rörelseträning för Starka & Stela

Rörelsträning Starka & Stela är roligare än det låter och perfekt för dig som tröttnat på att kroppen känns stel och orörlig! Den här passet kan erbjuda dig verktyg ,metoder och hjälpmedel att förbättra/bibehålla din rörlighet, minska smärta och sänka stress. Det spelar ingen roll om du är kvinna ,man, skrivbordshjälte, hantverkare eller fd elitidrottare, ensidiga arbetsmoment bygger stela och staka muskler. Med erfarenhet av Rörelseträning med banktjänstemän, militärer, fotboll och hockeyspelare såväl som ”vanliga” människor i över 15 år har jag en plan och en välfungerande metodik att hjälpa just dig om du känner dig manad! Din investering : en önskan om förändring och lite tålamod! Vi arbetar med massagebolar, gummiband, töjningar mm.

Core 30 min

En stark core är nyckeln till framgångsrik och skadefri träning, här har du möjlighet att bygga styrkan som i kombination med övrig träning och smidighet kan häva ryggsmärtor och mirakulöst förändra din hållning. passar dig som är nybörjare, likaväl som erfaren motionär och atlet.

HIIT – Högintensivträning 45min.

Intensiv träning behöver inte innebära att man är elitistiskt tränad -men att man kan bli det, med lite slit och envishet! Riktigt jobbigt och kul som stimulerar både knopp & kropp. Snabba, märkbara resultat och naturligtvis finns det möjlighet att anpassa ansträngningen individuellt. vi jobbar i tidsbundna intervaller, med redskap och 3D/funktionellt. Du anpassar efter dina förutsättningar.

page1image2961200page1image2961312

Alla våra instruktörer är Licensierade. Dock är det bara Sara du möter fram till 12 sept. Sen droppar de in, utvilade och motiverade inför hösten!

Vi önskar alla en härlig sommar och hoppas vi möts igen senast i September.

//Sara, Lisa och AnnaKarin,

Med reservation för eventuella ändringar.

Höstterminen 2019
16sept-22dec.
SomaMove 45 min
SOMA MOVE® är holistisk fysträning som är atletisk men ändå mjuk. Du arbetar enbart med kroppen som motstånd och med underlaget som ditt redskap. Vi arbetar med återkommande rörelsemönster och i varje sekvens seglar rörelsen på ditt varierande kraftfulla eller mjukare andetag. Den som är stark blir smidig, den som är smidig blir stark, och den som inte är något av det, blir båda…
SomaMove 30 min
SOMA MOVE®30 min är en komprimerad version av ( vi plockar bort en sekvens av den ordinarie serien) som är tänkt som en uppladdning / nedvarvning i komplement till tabata/ skivstångträning. Soma Move kan utföras långsamt eller mer intensivt, beroende på ditt syfte med träningen kan du modererar efter behov! SOMAMOVE är holistisk fysträning som är atletisk men ändå mjuk. Du arbetar enbart med kroppen som motstånd och med underlaget som ditt redskap. Vi arbetar med återkommande rörelsemönster och i varje sekvens seglar rörelsen på ditt varierande kraftfulla eller mjukare andetag. Den som är stark blir smidig, den som är smidig blir stark, och den som inte är något av det, blir båda…
Spinning intervall 50 min

Vill du ha snabba och kännbara resultat är det här passet för dig! Du ökar din kondition, muskelstyrka och förbränning. Passet passar nybörjaren såväl som dig med  träningsvana och god kondition. Du kan anpassa och få maximal valuta för investerad tid. Svettigt, jobbigt och kul!

Spinning teknik/styrka 30 min

perfekt för dig som är nybörjare: lite kortare, lite lättare än måndagens intervallpass. perfekt för dig som vill komma igång med träning! Rekommenderar : kombinationen med coreträning – en effektiv uppbyggnad av basen i träning,
Och du som gillar att slita hårt, det finns specialcoaching att få på plats!

Yin-yoga 60 min                 

Yin-yoga kommer från Kina och bygger på Tao-yogans väl beprövade övningar. En lugn och meditativ yogaform där syftet är att lösa spänningar och öka flödet kring framförallt höften, låren, bäckenbenet och nedre delen av ryggraden. Det är där har vi största mängd ”yin-delar”, dvs bindväv, leder och ligament som alla behöver tid, lugn och tålamod för att åstadkomma en förändring. Alla övningar utförs så stilla och lugnt som möjligt liggandes på golvet. Varje position hålls mellan 3-5 minuter med så lite muskelspänning som möjligt. Vi fokuserar på medveten andning och låter kropp & sinne landa i kravlöst: Här & Nu

HIIT 35 min

Intervallträning med egna kroppen som motstånd.
funktionell 3Dträning .
vill du jobba med fler redskap än gummiband bör du välja, Kettelbells/skivstångsträning
eller Tabatan där vi fokuserar mer på vikter, mm

Core 30 min

Vitala, alerta, stabilare & välfungerande! Vi fokuserar på nack, rygg, höfter och relaterade leder med egna kroppen och gummiband. Kroppskännedom och balans mellan rörlighet och styrka är a&o för hälsosam träning. Spännande,”nördigt” och jobbigt utlovas när vi stärker de obalanser vi upptäcker på vägen mot grymma resultat.
Passar Nybörjare, rehab, prehab och vältränade.

Tabata 35 min

Kom och ge allt. Du får en förberedd cirkelträning med Tabata-upplägg med allt vad verkstan erbjuder av varierad träning. Du bestämmer antal repetitioner och motstånd efter egen förmåga. Intervallerna kan växla från traditionell Tabata till droppserier. Gå loss med maskiner, fria vikter, buren, rodd och träningscykel. Avslutas med stretch!
Kul effektiv träning med mycket skratt och svett. Självklart får du hjälp, korrektioner och pepp!

Rörelseträning/Fascia protokoll &stretch.

är roligare än det låter och perfekt för dig som tröttnat på att kroppen känns stel och orörlig! Den här passet kan erbjuda dig verktyg, metoder och hjälpmedel att förbättra/bibehålla din rörlighet, minska smärta och sänka stress. Det spelar ingen roll om du är kvinna ,man, skrivbordshjälte, hantverkare eller fd elitidrottare, ensidiga arbetsmoment bygger stela och staka muskler. Med erfarenhet av Rörelseträning med banktjänstemän, militärer, fotboll och hockeyspelare såväl som ”vanliga” människor i över 15 år har jag en plan och en välfungerande metodik att hjälpa just dig om du känner dig manad! Din investering : en önskan om förändring och lite tålamod! Vi arbetar med massagebolar, gummiband, töjningar mm.

Kettelbells & Skivstångsträning  35 min

Intensiv träning med vikter, fokus på teknik och utförande och naturligtvis finns det möjlighet att anpassa ansträngningen individuellt. I det här passet kombinerar vi 3D träning med redskap.

HathaYoga 60 min

Hatha Slow Flow – Ett dynamiskt yoga pass i lugnt flöde där du hinner känna in positionerna och landa i dig själv. Passar utmärkt för nybörjare, men även mer erfarna utövare som önskar lugnare tempo.

AshtangaYoga nybörjare. 60 min

Ashtangayoga För Nybörjare och dig som vill få en nystart.
”De 8 sammanlänkande delarna ” (Fritt översatt.)
Vi gå igenom den grundläggande fysiska träningen av yogan Asanas, Andning och ”Lås”
Ashtangayogan är en strikt form med genial metodik som förbereder du dig och din kropp för nästa sekvens i din yogaträning.
Naturligtvis får du korrigeringar och hjälp för att hitta alternativ som passar just din kropps rörlighet och förutsättningar.

AshtangaYoga modifierad 1 serie. 75min

Vi arbetar med den 1 serien och låter andetaget bära oss genom flödet av asanas. Magiskt meditativt, arbetsamt och härligt.

Stepp/ Styrka 45 min

Kondition och styrka i ett svettigt tempo.
vi fokuserar på kondition, och adderar styrkemoment med hantlar gummiband och egna kroppsvikten, minimalt med koreografi, maximalt med ansträngning . självklart individanpassat: arbeta med högt /lågt tempo och vikter.

-med reservation för ändringar.