Gruppträning

 

Spinning intervall 50 min

Vill du ha snabba och kännbara resultat är det här passet för dig! Du ökar din kondition, muskelstyrka och förbränning. Passet passar nybörjaren såväl som dig med  träningsvana och god kondition. Du kan anpassa och få maximal valuta för investerad tid. Svettigt, jobbigt och kul!

Yin-yoga

Yin-yoga kommer från Kina och bygger på Tao-yogans väl beprövade övningar. En lugn och meditativ yogaform där syftet är att lösa spänningar och blockeringar kring framförallt höften, låren, bäckenbenet och nedre delen av ryggraden. Det är där har vi största mängd ”yin-delar”, dvs bindväv, leder och ligament som alla behöver tid, lugn och tålamod för att åstadkomma en förändring. Alla övningar utförs så stilla och lugnt som möjligt liggandes på golvet, varje position hålls mellan 3-5 minuter med så lite muskelspänning som möjligt och medveten andning för att fokusera kropp och sinne på vad som händer.

Tabata

Kom och ge allt. Du får en förberedd cirkelträning eller Tabata-upplägg med allt vad verkstan erbjuder av varierad träning. Du bestämmer antal repetitioner och motstånd efter egen förmåga. Intervallerna kan växla från traditionell Tabata till droppserier. Gå loss med maskiner, fria vikter, buren, rodd och träningscykel. Avslutas med stretch!
Kul effektiv träning med mycket skratt och svett.

Rörelseträning för Starka & Stela

Rörelsträning Starka & Stela är roligare än det låter och perfekt för dig som tröttnat på att kroppen känns stel och orörlig! Den här passet kan erbjuda dig verktyg ,metoder och hjälpmedel att förbättra/bibehålla din rörlighet, minska smärta och sänka stress. Det spelar ingen roll om du är kvinna ,man, skrivbordshjälte, hantverkare eller fd elitidrottare, ensidiga arbetsmoment bygger stela och staka muskler. Med erfarenhet av Rörelseträning med banktjänstemän, militärer, fotboll och hockeyspelare såväl som ”vanliga” människor i över 15 år har jag en plan och en välfungerande metodik att hjälpa just dig om du känner dig manad! Din investering : en önskan om förändring och lite tålamod! Vi arbetar med massagebolar, gummiband, töjningar mm.

HiiT Express 30 min

Vi kör 3D/Funktionell träning med kroppen som främsta utmaning och verktyg. (minimalt med  stillastående hantelpress, maximalt med helkroppsrörelser)

Spinning Intervall /teknik med hantlar 45 min

Vi Adderar Gummiband och hantlar samt låter benen trampa på i intervaller ! Du ökar din kondition, muskelstyrka och förbränning.Passar Nybörjare och  träningsvana,  du kan anpassa individuellt för att få maximal valuta för investerad tid. Svettigt, jobbigt och kul!

Flowing,Yoga&Core

En fusion av yoga, core, balans. Träningen ger dig styrka, smidighet, glädje och lugn.
Vi blandar olika musikstilar och tempon, integrerar andning och avslutar med avslappning.
Passet är låg till medelintensiv och passar nybörjare såväl som fortsättare.

Core 30 min

En stark core är nyckeln till framgångsrik och skadefri träning, här har du möjlighet att bygga styrkan som i kombination med övrig träning och smidighet kan häva ryggsmärtor och mirakulöst förändra din hållning. passar dig som är nybörjare, likaväl som erfaren motionär och atlet.

HIIT – Högintensivträning 45min.

Intensiv träning behöver inte innebära att man är elitistiskt tränad -men att man kan bli det, med lite slit och envishet! Riktigt jobbigt och kul som stimulerar både knopp & kropp. Snabba, märkbara resultat och naturligtvis finns det möjlighet att anpassa ansträngningen individuellt. vi jobbar i tidsbundna intervaller, med redskap och 3D/funktionellt. Du anpassar efter dina förutsättningar.

 

 

TEMAKLASSER Ingår i Terminskortet.

SomaMove
med Camilla Broman Torstensson

Vill du träna rörlighet, styrka och kondition så är Soma det perfekta passet.

SomaMove® är holistisk fysträning som är atletisk men ändå mjuk. Du arbetar bara med kroppen som motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av olika rörelsemönster där du både tränar styrka, kondition, rörlighet, stabilitet och balans.

Du är aldrig liggande eller sittande under dessa 45 minuter och du använder dina fötter och händer som aktiva utgångspunkter för de olika rörelserna.

Är du stel, blir du mjuk och är du mjuk blir du stark!

 

 

KundaliniYoga Nybörjare/fortsättare. Tema : KÄRLEK!
med  Annakarin Eriksson 

 

En skön start på Lördagen med Kundaliniyoga,
Finn balans i kropp, själ och sinne. Lyssna inåt i en dynamisk energigivande yogaform komponerad av lätta rörelser och andningsövningar som alla kan göra. Mjukt och kraftfull.
Klassens upplägg: Intoning, Dynamiska asanas, Vila, Meditation och Uttoning.

GlobalYoga 
med FridaLo Vikman

Global yoga bygger på balans mellan sol och måne (Ha och Tha) och har sin grund i Hatha yogan som är den fysiska yogans väg.
Fysiska övningar varvas med mentalt fokus och andningsövningar. Varje klass avslutas med en djup avslappning.
Klasserna har ofta ett tema eller intention, vilket kan ge en djupare upplevelse och även en stegvis förståelse för yogans filosofi -hur du kan ta med dig yogan från mattan ut i livet.”
Mamma/Baby YogaCore.
Sara Edren

Det kan ta upp till 1, 5 år innan graviditetshormonerna försvinner och kroppen återhämtar sig efter en förlossning. Här får du stärka kroppen inifrån, samt verktyg för att hitta ork och fokus för ett bra samspel med ditt barn. Genom yogan får du en möjlighet att hitta tillbaka till en plattform av lugn, styrka och stabilitet för både kropp och sinne.

Passar inte tid, dag eller vill du träna kondition/styrka? samla 4 kompisar och starta en ny grupp med just ert träningsfokus!

page1image2961200page1image2961312

MediYoga
med Annika Magnusson, Fysioterapt

 

Mediyogan är en medicinsk och terapeutisk yogaform. Kärnan i Mediyoga är att skapa ökad balans – fysisk, mentalt och emotionellt. Den är mjukt strukturerad samt utgår från individens egen förmåga och förutsättningar.
Den här kursen vänder sig till dig som har problem med stressymptom såsom spänningshuvudvärk, sömnproblem, spänningar och smärta i nacke, axlar eller höfter. Kursen kan också passa för dig som har en autismspektrumdiagnos.

(Start datum ej bestämt )

Vid ev skador eller förhinder att fortfölja terminen. Kontakta sara@growup.se snarast för att frysa ditt kort.

Alla våra instruktörer är Licensierade.

Med reservation för eventuella ändringar.