Gruppträning Passbeskrivning

Försommarträning -31/5

Boka här
LunchMix 3×30 Core+Styrka+Spinning. ( i Verkstan)

Lunchmix består av 3 olika delmoment, de  bokas separat men gäller som 1 klipp oavsett om du kör 30 eller 90 min! kom gärna i god tid och värm upp oavsett vilket pass du väljer och ansvara för din stretch på egen hand.

Core 25 min

En stark core är nyckeln till framgångsrik och skadefri träning, här har du möjlighet att bygga styrkan som i kombination med övrig träning och smidighet kan häva ryggsmärtor och mirakulöst förändra din hållning. passar dig som är nybörjare, likaväl som erfaren motionär och atlet.

(*core online: det är bra om du har matta, långa och korta gummiband.  Foamroller /hårt rullat täcke med gaffatejp om för att hänga med i träningen på bästa sätt)

Styrka 25 min

Vi fortsätter med samma utrustning som på Coren men adderar hantlar och vikter/kettelbells.

Spinning intervall 30min

Perfekt för dig som vill börja med kondition efter ett upphåll: kort intensivt och individanpassat. Ingå som delmoment i Lunchmixen men kan oxå köras separat.

Spinning intervall/styrka & teknik  45 min ( i Verkstan)

Vill du ha snabba och kännbara resultat är det här passet för dig! Du ökar din kondition, muskelstyrka och förbränning. Passet passar nybörjaren såväl som dig med  träningsvana och god kondition. Du kan anpassa och få maximal valuta för investerad tid. Svettigt, jobbigt och kul!

Yin-yoga & 5 elements 75 min : TRÄ/VÅREN & IMUNFÖRSVARET.
( i Verkstan)

Yin-yoga kommer från Kina och bygger på Tao-yogan. Vi följer årets växlingar och arbetar med de 5 elementen Trä, Eld, Jord,Metall och Vatten och dess kopplingar till inre organ och meridianer.Måndagens fokus är att skapa en sfär av meditativ stillhet, där syftet är att lösa bilkeringar, spänningar och öka flödet, rörligheten kring framförallt höften, låren, bäckenbenet och nedre delen av ryggraden. Det är där vi har största mängd ”yin-delar”, dvs bindväv. Alla leder och ligament behöver tid, lugn och tålamod för att åstadkomma en förändring. Alla övningar utförs så stilla och lugnt som möjligt liggandes på golvet. Varje position hålls mellan 3-5 minuter med så lite muskelspänning som möjligt. (yang) Vi fokuserar på medveten andning och låter kropp & sinne landa i kravlöst: Här & Nu!

(*YINYOGA online: bra att ha, 1-2 mattor (lagda i ett kors)  straps/långa gummiband, 1-2 bolster eller hårt rullat täcke med silvertejp,  2 eller fler block/ kuddar, filt och varma mysiga kläder, för att tillägna dig träningen på bästa sätt)

Morgonträning i Brunns Utegym 45 min.

vi ses på parkeringen 6:55 och hjälps åt att ta med utrusning, är det fullt i gymet kör via i backen bakom..kläder efter väder. Cirkelupplägg och precis så jobbigt som du vill.

Tabata 45 min cirkelträningen med redskap på grusplanen vid Verkstan

Kom och ge allt. Du får en förberedd cirkelträning i Tabata-upplägg :Styrka, Kondition uthållighet. Du bestämmer antal repetitioner och motstånd efter egen förmåga. Tidsintervallerna kan växla och du kan få möta Superset och Droppset. Avslutas med stretch!-Kläder efter väder!

HotYoga 60 min  I Verkstan tills det blivit varmare)

HotYogan 2X26 asanas I en så varm miljö verkstan/vädret tillåter, för att din kropp skall få så bra förutsättningar att

SomaMove 45 min I Verkstan tills det blivit varmare)

SOMA MOVE® är holistisk fysträning som är atletisk men ändå mjuk. Du arbetar enbart med kroppen som motstånd och med underlaget som ditt redskap. Vi arbetar med återkommande rörelsemönster och i varje sekvens seglar rörelsen på ditt varierande kraftfulla eller mjukare andetag. Den som är stark blir smidig, den som är smidig blir stark, och den som inte är något av det, blir båda…

Hiit med stepbräda 30 min ( i Verkstan)

Högintensivträning behöver inte innebära att man är elitistiskt tränad -men att man kan bli det, med lite slit och envishet! Riktigt jobbigt och kul som stimulerar både knopp & kropp. Snabba, märkbara resultat och naturligtvis finns det möjlighet att anpassa ansträngningen individuellt. vi jobbar i dels i tidsbundna intervaller, time under tension, med och utan redskap, adderar kondition och 3D/funktionellt. En bra mix för att du skall få så varierad träning som möjligt. Du anpassar efter dina förutsättningar. -olika dagar kan ha olika fokus. se passbeskrivning ”mer Info” i bokningen.

(*styrka online, bra att ha: matta, långa gummiband, gärna kort, hantlar/viktplattor eller kettelbells större för ben och lättare för överkropp, för att hänga med i träningen på bästa sätt)

Tabata 55 min cirkelträningen  med redskap på grusplanen vid Verkstan STYRKEPASS:

Kom och ge allt. Du får en förberedd cirkelträning i Tabata-upplägg :Styrka, Kondition uthållighet. Du bestämmer antal repetitioner och motstånd efter egen förmåga. Tidsintervallerna kan växla och du kan få möta Superset och Droppset. Avslutas med stretch!-Kläder efter väder!

Uteträningen erbjuder resultatinriktade träningspass med kondition, styrka och smidighetsmoment i varje pass. Att träna i friska luften känns som ett bra val i dagsläget. Vår uteträning vänder sig till alla elit som  motionär. Ung som Gammal

Styrkepass: HIIT /Gian/ Superset/ Helkropp kondition 45min.

Högintensivträning behöver inte innebära att man är elitistiskt tränad -men att man kan bli det, med lite slit och envishet! Riktigt jobbigt och kul som stimulerar både knopp & kropp. Snabba, märkbara resultat och naturligtvis finns det möjlighet att anpassa ansträngningen individuellt. vi jobbar i dels i tidsbundna intervaller, time under tension med och utan redskap adderar kondition och 3D/funktionellt. Allt för att du skall få så varierad träning som möjligt.  Du anpassar efter dina förutsättningar.  passbeskrivning ”mer Info” i bokningen.

(*styrka online, bra att ha: matta, 2långa gummiband och 1gärna kort, hantlar/viktplattor eller kettelbells större för ben och lättare för överkropp, för att hänga med i träningen på bästa sätt)

AshtangaYoga nybörjare. 75 min

Ashtangayoga För Nybörjare och dig som vill få en nystart.
Vi gå igenom den grundläggande fysiska träningen av yogan Asanas, Andning och ”Lås” Vi arbetar med den 1 serien och låter andetaget bära oss genom flödet av asanas. Magiskt meditativt, arbetsamt och härligt.

Ashtangayogan är en strikt form med genial metodik som förbereder du dig och din kropp för nästa sekvens i din yogaträning.
Naturligtvis får du korrigeringar och hjälp för att hitta alternativ som passar just din kropps rörlighet och förutsättningar.

(*Yoga online: bra att ha, matta, straps/långa, 2 block, en filt, mysiga kläder)

Egenträning 45 min

Terminskort & PT kunder på abbonemang är välkommna att boka och  träning själva i gymmet. Vi hjälps åt med hänsyn, desinficering, avstånd och återställer lokalen efter träning så som vi vill finna den !max 3pers/tim

(tiderna för egenträning kan komma att justeras beroende på efterfrågan och kortkurser/event under lördag och söndag har företräde )

page1image2961200page1image2961312

Gruppträningsutbudet varierar med säsong och efterfrågan.

hittar du inte det du söker …..fråga !

Väl Mött//Sara,

Med reservation för eventuella ändringar.