Gruppträning Passbeskrivning

Vårterminen  2021 18 jan-29 april.

Du kan träna *Online via ZOOM på de flesta passen. Men är du symtomfri kan du deltaga på 1 av de 7 platserna i verkstan.

 LunchMix 3×30 Core+Styrka+Spinning.

Lunchmix består av 3 olika delmomenten bokas separat men gäller som 1 klipp oavsett om du kör 30 eller 90 min! kom gärna i tid och värm upp oavsett vilket pass du väljer och ansvara för din stretch på egen hand.

Spinning intervall 30min

Perfekt för dig som vill börja med kondition efter ett upphåll: kort intensivt och individanpassat. kan även ingå som delmoment i Lunchmixen.

Core 25 min

En stark core är nyckeln till framgångsrik och skadefri träning, här har du möjlighet att bygga styrkan som i kombination med övrig träning och smidighet kan häva ryggsmärtor och mirakulöst förändra din hållning. passar dig som är nybörjare, likaväl som erfaren motionär och atlet.

(*core online: det är bra om du har matta, långa gummiband, gärna kort och en foamroller /hårt rullat täcke med gaffatejp om för att hänga med i träningen på bästa sätt)

Hiit med stepbräda 30 min

Högintensivträning behöver inte innebära att man är elitistiskt tränad -men att man kan bli det, med lite slit och envishet! Riktigt jobbigt och kul som stimulerar både knopp & kropp. Snabba, märkbara resultat och naturligtvis finns det möjlighet att anpassa ansträngningen individuellt. vi jobbar i dels i tidsbundna intervaller, time under tension, med och utan redskap, adderar kondition och 3D/funktionellt. En bra mix för att du skall få så varierad träning som möjligt. Du anpassar efter dina förutsättningar. -olika dagar kan ha olika fokus. se passbeskrivning ”mer Info” i bokningen.

(*styrka online, bra att ha: matta, långa gummiband, gärna kort, hantlar/viktplattor eller kettelbells större för ben och lättare för överkropp, för att hänga med i träningen på bästa sätt)

Egenträning 45 min

Terminskort & PT kunder på abbonemang är välkommna att boka och  träning själva i gymmet. Vi hjälps åt med hänsyn, desinficering, avstånd och återställer lokalen efter träning så som vi vill finna den !max 3pers/tim

(tiderna för egenträning kan komma att justeras beroende på efterfrågan och kortkurser/event under lördag och söndag har företräde )

Uteträning 55min

Uteträningen erbjuder resultatinriktade träningspass med kondition, styrka och smidighetsmoment i varje pass. Att träna i friska luften känns som ett bra val i dagsläget och kommer värmen smygande flyttar kanske även SomaMove och Yogan ut i gröngräset. Vår uteträning vänder sig till alla elit och motionär.

Yin-yoga & 5 elements 75 min                 

Yin-yoga kommer från Kina och bygger på Tao-yogan. Vi följer årets växlingar och arbetar med de 5 elementen Trä, Eld, Jord,Metall och Vatten och dess kopplingar till inre organ och meridianer.Måndagens fokus är att skapa en sfär av meditativ stillhet, där syftet är att lösa bilkeringar, spänningar och öka flödet, rörligheten kring framförallt höften, låren, bäckenbenet och nedre delen av ryggraden. Det är där vi har största mängd ”yin-delar”, dvs bindväv. Alla leder och ligament behöver tid, lugn och tålamod för att åstadkomma en förändring. Alla övningar utförs så stilla och lugnt som möjligt liggandes på golvet. Varje position hålls mellan 3-5 minuter med så lite muskelspänning som möjligt. (yang) Vi fokuserar på medveten andning och låter kropp & sinne landa i kravlöst: Här & Nu!

(*YINYOGA online: bra att ha, 1-2 mattor (lagda i ett kors)  straps/långa gummiband, 1-2 bolster eller hårt rullat täcke med silvertejp,  2 eller fler block/ kuddar, filt och varma mysiga kläder, för att tillägna dig träningen på bästa sätt)

AshtangaYoga nybörjare. 60 min

Ashtangayoga För Nybörjare och dig som vill få en nystart.
Vi gå igenom den grundläggande fysiska träningen av yogan Asanas, Andning och ”Lås”
Ashtangayogan är en strikt form med genial metodik som förbereder du dig och din kropp för nästa sekvens i din yogaträning.
Naturligtvis får du korrigeringar och hjälp för att hitta alternativ som passar just din kropps rörlighet och förutsättningar.

(*Yoga online: bra att ha, matta, straps/långa, 2 block, en filt, mysiga kläder)

AshtangaYoga modifierad 1&2 serien 75min

Vi arbetar med den 1 serien och låter andetaget bära oss genom flödet av asanas. Magiskt meditativt, arbetsamt och härligt.

(*Yoga online: bra att ha, matta, straps/långa, 2 block, en filt, mysiga kläder.

Ta tillbaka andetaget

MediYoga *endast online

Efter en omtumlande vår och en speciell sommar går vi nu sakta in i hösten. Klimatet blir kallare och solens timmar minskar.

Då är det extra viktigt att vi tar hand om oss lite extra i form av fysisk och mental träning för att vi ska hålla oss friska och starka.

Fokuset i höst kommer vara att ta tillbaka andetaget och lära oss att andas rätt. Med rätt andning stimulerar vi det parasympatiska nervsystemet som gör oss lugna Och minskar stress. Och i längden förebygger vi stressrelaterade sjukdomar.

I mediyogan går vi in i oss själva. Vi strävar efter att hitta kontakt mellan
hjärna och hjärta. Vi kombinerar ögonposition, manta samt mjuka rörelser
i samklang med mediandning.
Helheten av ett mediyoga pass ger en grundande och läkande effekt på kropppen.

Under mina pass varierar jag avslappningen med ett härligt
Klangspel en avslappnande olja samt en kortare Reaikiheiling, om så önskas. Allt i samråd med vad ni är i behov av just där och då.

Mediyogan är väl beprövad och har mycket forskning bakom sig. Sjukvården använder mediyogan för rehabilitering
samt medicinering.

(*MediYoga online: bra att ha, matta, straps/långa, 2 block, en filt, mysiga kläder, för att tillägna dig träningen på bästa sätt)

Spinning intervall/styrka & teknik  45 min

Vill du ha snabba och kännbara resultat är det här passet för dig! Du ökar din kondition, muskelstyrka och förbränning. Passet passar nybörjaren såväl som dig med  träningsvana och god kondition. Du kan anpassa och få maximal valuta för investerad tid. Svettigt, jobbigt och kul!

Styrkepass: HIIT /Gian/ Superset/ Helkropp kondition 45min.

Högintensivträning behöver inte innebära att man är elitistiskt tränad -men att man kan bli det, med lite slit och envishet! Riktigt jobbigt och kul som stimulerar både knopp & kropp. Snabba, märkbara resultat och naturligtvis finns det möjlighet att anpassa ansträngningen individuellt. vi jobbar i dels i tidsbundna intervaller, time under tension med och utan redskap adderar kondition och 3D/funktionellt. Allt för att du skall få så varierad träning som möjligt.  Du anpassar efter dina förutsättningar.  passbeskrivning ”mer Info” i bokningen.

(*styrka online, bra att ha: matta, 2långa gummiband och 1gärna kort, hantlar/viktplattor eller kettelbells större för ben och lättare för överkropp, för att hänga med i träningen på bästa sätt)

SomMove 45 min och SomaMove 30 min

Funktionell träning med kroppen i ständig rörelse och andningen i fokus! kan göras hur jobbigt som helst beroende på ditt tempo och ditt rörelseavancemang. Vill du bygga en stark & funktionellt väloljad ”maskin”  med maximalt rörelseutslag?- våga börja här på din nivå, med envishet och integritet kan du gå hur långt som helst.

page1image2961200page1image2961312

Gruppträningsutbudet varierar med säsong och efterfrågan.

hittar du inte det du söker …..fråga !

Väl Mött//Sara,

Med reservation för eventuella ändringar.