Gruppträning

Höstterminen  2020 20sept-20dec.

NYHETER:

LunchMix 3×30 min

Spinning 30: uppvärmning och avstigning i maxfart.

Core 30: lite lugnare tempi med fokus på teknisk och funktion /uthållighetsträning/statisk /dynamisk styrka.

Muskelmix 30 min: styrka med olika upplägg hantlar/maskiner och gummiband blandas i friskt mod för att du skall få så god variation som möjligt. passar erfaren såväl som ny inom styrka!

De olika delmomenten bokas separat men gäller som 1 klipp oavsett om du kör 30 eller 90 min!

Egenträning 60 min
Under Covid 19 testar vi att öppna upp för egen träning i gymmet för terminskunder&pt kunder . Vi hjälps åt med hänsyn, desinficering, avstånd.och återställer lokalen efter träning så som vi vill finna den !max 3pers/tim

(tiderna för egenträning kan komma att justeras! )

Uteträning

Uteträningen erbjuder resultatinriktade träningspass med kondition, styrka och smidighetsmoment i varje pass. Att träna i friska luften känns som ett bra val i dagsläget och kommer värmen smygande flyttar kanske även SomaMove och Yogan ut i gröngräset. Vår uteträning vänder sig till alla från tio år. ( barn i vuxens sällskap och ansvar)

Yoga

SUPYOGA 75 min

SUP yoga är en fantastiskt vilsam, rolig, lustfylld och/eller spännande upplevelse. Vi yogar på en stabil bräda (84cm bred) i samklang med vatten, vind, naturens ljud och dofter. Vårt fokus är att hitta en inre stabilitet, lugn, tillförsikt och ladda våra batterier inför vardagens skiftande verklighet. Andningstekniker, lugna flöden och individanpassad träning öppnar för såväl nybörjare och mer erfaren yogi. Flytväst & Sup finns på plats om du har bokat!

Du tränar på eget ansvar & Simkunnighet är ett krav! 

Yin-yoga 60 min                 

Yin-yoga kommer från Kina och bygger på Tao-yogans väl beprövade övningar. En lugn och meditativ yogaform där syftet är att lösa spänningar och öka flödet kring framförallt höften, låren, bäckenbenet och nedre delen av ryggraden. Det är där har vi största mängd ”yin-delar”, dvs bindväv, leder och ligament som alla behöver tid, lugn och tålamod för att åstadkomma en förändring. Alla övningar utförs så stilla och lugnt som möjligt liggandes på golvet. Varje position hålls mellan 3-5 minuter med så lite muskelspänning som möjligt. Vi fokuserar på medveten andning och låter kropp & sinne landa i kravlöst: Här & Nu

AshtangaYoga nybörjare. 60 min

Ashtangayoga För Nybörjare och dig som vill få en nystart.
”De 8 sammanlänkande delarna ” (Fritt översatt.)
Vi gå igenom den grundläggande fysiska träningen av yogan Asanas, Andning och ”Lås”
Ashtangayogan är en strikt form med genial metodik som förbereder du dig och din kropp för nästa sekvens i din yogaträning.
Naturligtvis får du korrigeringar och hjälp för att hitta alternativ som passar just din kropps rörlighet och förutsättningar.

AshtangaYoga modifierad 1&2 serien 75min

Vi arbetar med den 1 serien och låter andetaget bära oss genom flödet av asanas. Magiskt meditativt, arbetsamt och härligt.

Ta tillbaka andetaget

MediYoga

Efter en omtumlande vår och en speciell sommar går vi nu sakta in i hösten. Klimatet blir kallare och solens timmar minskar.

Då är det extra viktigt att vi tar hand om oss lite extra i form av fysisk och mental träning för att vi ska hålla oss friska och starka.

Fokuset i höst kommer vara att ta tillbaka andetaget och lära oss att andas rätt. Med rätt andning stimulerar vi det parasympatiska nervsystemet som gör oss lugna Och minskar stress. Och i längden förebygger vi stressrelaterade sjukdomar.

I mediyogan går vi in i oss själva. Vi strävar efter att hitta kontakt mellan
hjärna och hjärta. Vi kombinerar ögonposition, manta samt mjuka rörelser
i samklang med mediandning.
Helheten av ett mediyoga pass ger en grundande och läkande effekt på kropppen.

Under mina pass varierar jag avslappningen med ett härligt
Klangspel en avslappnande olja samt en kortare Reaikiheiling, om så önskas. Allt i samråd med vad ni är i behov av just där och då.

Mediyogan är väl beprövad och har mycket forskning bakom sig. Sjukvården använder mediyogan för rehabilitering
samt medicinering.

Spinning

Spinning intervall/styrka & teknik  45 min

Vill du ha snabba och kännbara resultat är det här passet för dig! Du ökar din kondition, muskelstyrka och förbränning. Passet passar nybörjaren såväl som dig med  träningsvana och god kondition. Du kan anpassa och få maximal valuta för investerad tid. Svettigt, jobbigt och kul!

Tabata 45 min

ersätter uteträningen vid skitväder!

Kom och ge allt. Du får en förberedd cirkelträning med Tabata-upplägg med allt vad verkstan erbjuder av varierad träning. Du bestämmer antal repetitioner och motstånd efter egen förmåga. Intervallerna kan växla från traditionell Tabata/ Superset /Droppset läs mer under resp pass i bokningen. Gå loss med maskiner, fria vikter, buren, rodd och träningscykel. Avslutas med stretch!
Kul effektiv träning med mycket skratt och svett. Självklart får du hjälp, korrektioner och pepp!

Styrkepass: HIIT /Gian/ Superset/ Helkropp kondition 35-45min.

Högintensivträning behöver inte innebära att man är elitistiskt tränad -men att man kan bli det, med lite slit och envishet! Riktigt jobbigt och kul som stimulerar både knopp & kropp. Snabba, märkbara resultat och naturligtvis finns det möjlighet att anpassa ansträngningen individuellt. vi jobbar i dels i tidsbundna intervaller, time under tension med och utan redskap, kastar in lite kondition och 3D/funktionellt. Allt för att du skall få så varierad träning som möjligt.( Torsdagarnas HiiT tenderar att bli mer konditionsinriktad.) Du anpassar efter dina förutsättningar. -olika dagarkan ha olika fokus. se passbeskrivning ”mer Info” i bokningen.

Core 30 min

En stark core är nyckeln till framgångsrik och skadefri träning, här har du möjlighet att bygga styrkan som i kombination med övrig träning och smidighet kan häva ryggsmärtor och mirakulöst förändra din hållning. passar dig som är nybörjare, likaväl som erfaren motionär och atlet.

SomMove 30 min &40 min.

Funktionell träning med kroppen i ständig rörelse och andningen i fokus! kan göras hur jobbigt som helst beroende på ditt tempo och ditt rörelseavancemang. Vill du bygga en stark & funktionellt väloljad ”maskin”  med maximalt rörelseutslag?- våga börja här på din nivå, med envishet och integritet kan du gå hur långt som helst.

Stretch & Rörelseträning 30 min

Vi jobbar med fascia, bindväv och muskler i töjningar och med bollar /foamrollers bla.

page1image2961200page1image2961312

Gruppträningsutbudet varierar med säsong och efterfrågan.

hittar du inte det du söker …..fråga !

Väl Mött//Sara,

Med reservation för eventuella ändringar.