PT & Gruppträning

 

Personlig Tränare (PT) på Hälsoverkstan

För att åstadkomma en varaktig förändring kan man ibland behöva dra i olika trådar för att hela du skall ”synka och bli enad i ditt beslut om förändring” oftast är det någon del som släpar efter och lägger fällben. På Hälsoverkstan jobbar vi b.l.a med flera olika nivåer av stressreducering, andning, yoga, kost, styrka, kondition och hållningsrelaterad rörelseträning. Vi jobbar gemensamt fram en fungerande långsiktig plan grundat på dina förutsättningar.

Om PT Sara Edrén
  • PT, The Academy, 2007
  • Yogalärare utbildad av Larry & Marie Schultz  It’s Yoga, San Fransisco 2007
  • Garuda, James da Silva 2015
  • Övriga livserfarenheter hämtads ur Yrkeslinjen på Balettakdemien, Dansare, musikalartist, Gruppträningsinstruktör Les Mills koncepten ( jam, bodybalance , pump, aim mm)
  • PT på Nordea, if, Länsförsäkringar, Club Body Joy, Försvarsmakten Amf1
  • Sara är ytterst ansvarig för och driver Ingarö Häsoverkstad sedan 2015
Small Group Training (SGT), 3-5 personer med personlig tränare

Vill du ge dig och ditt team fantastiska, kraftfulla och långsiktiga resultat på flera plan är SGT-modellen. Det är en oslagbar träningsform för småföretagaren, familjen eller kompisgänget. Träningen stärker dig som individ, ökar gruppkänslan och ger även stort utrymme för glädje och humor. Ta med dig ditt gäng och kör en provomgång.

SGT fokuserar på yrkesrelaterade belastningar eller specifik träning inför utmaningar som Klassikern, Vårruset, Vasaloppet. eller Bergsbestigningar Kom med din grupp och stärk gruppkänslan. Skapa en starkare gemenskap genom styrketräning: svett, skratt och ökat flås eller sänk stress och öka självinsikten och smidighet genom att yoga tillsammans. Boka tid här >

Vill du boka ett eget event? Kontakta mig via e-post på sara@growup.se

 

Gruppträning vårterminen 2018

20 januari till 2 juni

Klippkortet gäller på samtliga pass, även våra Yogakurser (<60min) i mån av plats. Kontakta respektive lärare för vidare information.
För dig som vill träna varierat och flera gånger per vecka rekommenderar vi terminskort: 3 300 kr
Tränar du 1-2 gånger i veckan rekommenderar vi klippkort: 1 600 kr
För den sporadiske eller den som vill prova på finns Drop-in: 180 kr

Spinning intervall 50 min

Vill du ha snabba och kännbara resultat är det här passet för dig! Du ökar din kondition, muskelstyrka och förbränning. En viss träningsvana och kondition gör att du kan få maximal valuta för investerad tid. Svettigt, jobbigt och kul!

Yin-yoga

Yin-yoga kommer från Kina och bygger på Tao-yogans väl beprövade övningar. En lugn och meditativ yogaform där syftet är att lösa spänningar och blockeringar kring framförallt höften, låren, bäckenbenet och nedre delen av ryggraden. Det är där har vi största mängd ”yin-delar”, dvs bindväv, leder och ligament som alla behöver tid, lugn och tålamod för att åstadkomma en förändring. Alla övningar utförs så stilla och lugnt som möjligt liggandes på golvet, varje position hålls mellan 3-5 minuter med så lite muskelspänning som möjligt och medveten andning för att fokusera kropp och sinne på vad som händer.

Rörelseträning för Starka & Stela

Tisdagar 19.15-20.00med Sara (direkt efter tabatan) OBS NY TID!
Rörelsträning Starka & Stela är roligare än det låter och perfekt för dig som tröttnat på att kroppen känns stel och orörlig! Den här passet kan erbjuda dig verktyg ,metoder och hjälpmedel att förbättra/bibehålla din rörlighet, minska smärta och sänka stress. Det spelar ingen roll om du är kvinna ,man, skrivbordshjälte, hantverkare eller fd elitidrottare, ensidiga arbetsmoment bygger stela och staka muskler. Med erfarenhet av Rörelseträning med banktjänstemän, militärer, fotboll och hockeyspelare såväl som ”vanliga” människor i över 15 år har jag en plan och en välfungerande metodik att hjälpa just dig om du känner dig manad! Din investering : en önskan om förändring och lite tålamod! Vi arbetar med massagebolar, gummiband, töjningar mm.

Tabata

Kom och ge allt. Du får en förberedd cirkelträning eller Tabata-upplägg med allt vad verkstan erbjuder av varierad träning. Du bestämmer antal repetitioner och motstånd efter egen förmåga. Intervallerna kan växla från traditionell Tabata till droppserier. Gå loss med maskiner, fria vikter, buren, rodd och träningscykel. Avslutas med stretch!
Kul effektiv träning med mycket skratt och svett.

HIIT – Högintensivträning

Intensiv träning behöver inte innebära att man är elitistiskt tränad -men att man kan bli det, med lite slit och envishet! En riktigt jobbigt och kul cirkelträning som stimulerar både knopp & kropp. Snabba, märkbara resultat och naturligtvis finns det möjlighet att anpassa ansträngningen individuellt.

Yoga 4 atleter

Det är inte konstigt att yogan har funnits i tusentals år – DEN FUNKAR!
Här får du min PT version av yogan som funktionell gruppträning. En symbios av styrka, smidighet, uthållighet, balans, syreupptagning och avslappning. Passar dig som är nybörjare, idrottsnörd och vanlig motionär. Har du skador som begränsar dig? – Kontakta mig så hjälper vi dig att hitta en uppstart! sara@growup.se

Core 30 min

En stark core är nyckeln till framgångsrik och skadefri träning, här har du möjlighet att bygga styrkan som i kombination med övrig träning och smidighet kan häva ryggsmärtor och mirakulöst förändra din hållning. passar dig som är nybörjare, likaväl som erfaren motionär och atlet.

Spinning Intervall 45 min

Vill du ha snabba och kännbara resultat är det här passet för dig! Du ökar din kondition, muskelstyrka och förbränning. En viss träningsvana och kondition gör att du kan få maximal valuta för investerad tid. Svettigt, jobbigt och kul!

 

Hälsoverkstan är en liten träningsanläggning, här råder olika, men alltid begränsat antal platser. Därför är det viktigt att alltid säkra din träning genom bokningar. Skulle du utebli är vi tacksamma om du avbokar för att erbjuda din plats till nästa i kö. All drop-in sker i mån av plats.

* Med reservation för eventuella ändringar.