PT & Gruppträning

 

Sara Edre`n Personlig Tränare erbjuder:
-yoga
-kost
-styrka
-kondition
-stressreducering
-andning
-hållningsrelaterad rörelseträning.

För att åstadkomma en varaktig förändring kan man ibland behöva dra i flera olika trådar för att hela du skall ”synka och bli enad i ditt beslut om förändring” oftast är det någon del som släpar efter och lägger fällben.

Vi jobbar gemensamt fram en fungerande långsiktig plan grundat på dina förutsättningar. Du är välkommen oavsett om du vill ha hjälp med viktreducering, smärtlindring, komma i form över lag eller inför en specifik utmaning.

Under fliken priser, hittar du mer information.

eller maila: sara@growup.se

Om Sara Edrén
  • PT, The Academy, 2007
  • Yogalärare utbildad av Larry & Marie Schultz  It’s Yoga, San Fransisco 2007
  • Garuda, James da Silva 2015
  • Övriga livserfarenheter hämtads ur Yrkeslinjen på Balettakdemien, Dansare, musikalartist, Gruppträningsinstruktör Les Mills koncepten ( jam, bodybalance , pump, aim mm)
  • PT på Nordea, if, Länsförsäkringar, Club Body Joy, Försvarsmakten Amf1
  • Sara är ytterst ansvarig för och driver Ingarö Häsoverkstad sedan 2015
  • Yogayama Yinyoga 500 ryt (2016-pågående)
  • Sponsorship by red paddle co 2018
PT DUO

2 personer delar pt träning och kostnad.

TEAM UP!  träna hemma med pt   3-5

En träningsform som visat sig galet bra och kul har växt fram genom att efterfrågan på hemmaträning växer sig allt starkare. Har du en Pool eller eget Gym eller vill köra hemma i trädgården.

Kör en ”TEAM UP” med dina nära och kära och ta PT hem till dig om du vill ge dig och ditt team fantastiska, kraftfulla och långsiktiga resultat på flera plan. En oslagbar träningsform för småföretagaren, familjen eller kompisgänget. Träningen stärker dig som individ, ökar gruppkänslan och ger även stort utrymme för glädje och humor.

och naturligtvis kan vi köra i min verkstad!

Boka tid här >

GRUPPTRÄNING

Spinning intervall 50 min

Vill du ha snabba och kännbara resultat är det här passet för dig! Du ökar din kondition, muskelstyrka och förbränning. En viss träningsvana och kondition gör att du kan få maximal valuta för investerad tid. Svettigt, jobbigt och kul!

Yin-yoga

Yin-yoga kommer från Kina och bygger på Tao-yogans väl beprövade övningar. En lugn och meditativ yogaform där syftet är att lösa spänningar och blockeringar kring framförallt höften, låren, bäckenbenet och nedre delen av ryggraden. Det är där har vi största mängd ”yin-delar”, dvs bindväv, leder och ligament som alla behöver tid, lugn och tålamod för att åstadkomma en förändring. Alla övningar utförs så stilla och lugnt som möjligt liggandes på golvet, varje position hålls mellan 3-5 minuter med så lite muskelspänning som möjligt och medveten andning för att fokusera kropp och sinne på vad som händer.

Tabata

Kom och ge allt. Du får en förberedd cirkelträning eller Tabata-upplägg med allt vad verkstan erbjuder av varierad träning. Du bestämmer antal repetitioner och motstånd efter egen förmåga. Intervallerna kan växla från traditionell Tabata till droppserier. Gå loss med maskiner, fria vikter, buren, rodd och träningscykel. Avslutas med stretch!
Kul effektiv träning med mycket skratt och svett.

Rörelseträning för Starka & Stela

Tisdagar 19.25-20.10 med Sara (direkt efter tabatan).
Rörelsträning Starka & Stela är roligare än det låter och perfekt för dig som tröttnat på att kroppen känns stel och orörlig! Den här passet kan erbjuda dig verktyg ,metoder och hjälpmedel att förbättra/bibehålla din rörlighet, minska smärta och sänka stress. Det spelar ingen roll om du är kvinna ,man, skrivbordshjälte, hantverkare eller fd elitidrottare, ensidiga arbetsmoment bygger stela och staka muskler. Med erfarenhet av Rörelseträning med banktjänstemän, militärer, fotboll och hockeyspelare såväl som ”vanliga” människor i över 15 år har jag en plan och en välfungerande metodik att hjälpa just dig om du känner dig manad! Din investering : en önskan om förändring och lite tålamod! Vi arbetar med massagebolar, gummiband, töjningar mm.

Flowing,Yoga&Core

En fusion av yoga, core, balans. Träningen ger dig styrka, smidighet, glädje och lugn.
Vi blandar olika musikstilar och tempon, integrerar andning och avslutar med avslappning.
Passet är låg till medelintensiv och passar nybörjare såväl som fortsättare.

Spinning Intervall /teknik med hantlar 45 min

Vill du ha snabba och kännbara resultat är det här passet för dig! Du ökar din kondition, muskelstyrka och förbränning. En viss träningsvana och kondition gör att du kan få maximal valuta för investerad tid. Svettigt, jobbigt och kul!

HIIT – Högintensivträning

Intensiv träning behöver inte innebära att man är elitistiskt tränad -men att man kan bli det, med lite slit och envishet! En riktigt jobbigt och kul cirkelträning som stimulerar både knopp & kropp. Snabba, märkbara resultat och naturligtvis finns det möjlighet att anpassa ansträngningen individuellt.

Core 30 min

En stark core är nyckeln till framgångsrik och skadefri träning, här har du möjlighet att bygga styrkan som i kombination med övrig träning och smidighet kan häva ryggsmärtor och mirakulöst förändra din hållning. passar dig som är nybörjare, likaväl som erfaren motionär och atlet.

Uteyoga endast under sommarn :

Söndagar kl 16.00-17.00 i samarbete med Kajakeriet på Björnö.
Yoga ute under bar himmel med vinden, solen och hela naturen som sällskap är helt fantastiskt. Välkommen till Kajakeriets äng. Kläder efter väder och glöm inte handduk om du vill bada från klipporna i kvällens magiska ljus (blir det drivis flyttar vi in träningen till Hälsoverkstan i Återvall, vid tveksamt väder e-postas info ut till samtliga anmälda senast kl 14.00 samma dag).
Mattor ingår i priset och drop-in 180 kr sker i mån av plats. Du bör boka senast kl 14.00 för att kunna låna matta.

Sup Yoga för nybörjare -endast under sommaren .

Hälsoverkstan är en liten träningsanläggning, här råder olika, men alltid begränsat antal platser. Därför är det viktigt att alltid säkra din träning genom bokningar. Skulle du utebli är vi tacksamma om du avbokar för att erbjuda din plats till nästa i kö. All drop-in sker i mån av plats.

* Med reservation för eventuella ändringar.